04 September 2012

Anak Muda Sabah sedia ke Putrajaya

KOTA KINABALU: Anak muda Sabah kini sudah bersedia untuk melakukan perubahan dalam pilihanraya yang akan datang dengan menjatuhkan kerajaan Umno dan Barisan Nasional.

Ketua Pemuda PAS Sabah, Lahirul Latigu berkata, kesediaan itu sudah jelas kelihatan berikutan kebimbangan mereka terhadap keupayaan pemerintah sekarang yang meragukan serta penuh kelompangan dan sandiwara.

“Tanda-tanda itu sudah jelas kelihatan. Tinggal lagi, bagaimana dan bentuk apa mereka akan melakukan perubahan tersebut.

“Anak muda sudah berani tampil kehadapan, mencabar cabaran yang dikuasai kezaliman, bersuara menuntut hak yang perlu dimiliki dan bersiap sedia melaksanakan tanggungjawab,” ujar beliau.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai program Xpresi Hijau Anak Muda peringkat Negeri Sabah.


Turut hadir dalam Xpresi tersebut adalah rombongan Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) yang diketuai oleh ketuanya, Nasrudin Hasan, Nik Abduh Nik Abdul Aziz, Dr. Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss, Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus, Nurul Islam Mohammed Yusuf dan Dr. Ghazali Hasbullah.


Selain daripada kehadiran rombongan DPPM tersebut, turut hadir memeriahkan suasana majlis adalah bekas pemain gitar bass XPDC, Zua dan tiga (3) orang Peguam daripada JUHAM yang terdiri daripada Dr Zulqarnain Lukman Al-Haj,  Ariff Azami Hussein dan Mohd Tajuddin Abd Razak.

Sementara itu, Nasrudin Hasan yang juga Ketua Pemuda PAS Pusat dalam ucapannya di Himpunan Hijau ke Putrajaya telah menegaskan bahawa hampir 50% pengundi dalam pilihan raya akan datang ini adalah terdiri daripada pengundi muda.

“Pilihanraya umum yang akan datang, untuk melakukan perubahan dalam negara ini adalah terdiri dalam kalangan pengundi-pengundi muda.


“Maksudnya, pengundi muda adalah pemangkin kepada perubahan yang sedang kita gerakkan ini,” jelasnya.

No comments:

Post a Comment

 

anakbulan.com. Copyright 2009 All Rights Reserved